OPVK_hor_zakladni_logolink_RGB_cz.jpg

Tisková zpráva                                                                                               V Praze dne 30.10.2014

V Karlovarském kraji vznikla unikátní sada příruček zaměřená na ICT v dalším vzdělávání 

Nástup informačních a komunikačních technologii (ICT) výrazně ovlivnil charakter mnoha oblastí lidské činnosti. Do sféry vzdělávání přinesl potřebu proměny zavedených postupů a otázku účelné integrace ICT technologii do výuky.

Jak využít ICT ve vzdělávání dospělých?

Společnost FM Consulting, s.r.o. mohla díky podpoře z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost přispět k adaptaci moderních ICT zařízení do oblasti dalšího vzdělávání. V letech 2012 až 2014 realizovala v Karlovarském kraji projekt s názvem „Tvorba metodik pro využití soudobých ICT trendů v dalším vzdělávání“, který reagoval na potřebu zvýšit dovednosti lektorů v oblasti práce s ICT v dalším dělávání. V rámci projektu byly ve spolupráci s lektory z Karlovarského kraje vytvořeny 4 metodické příručky, které pomáhají definovat a zavést standardy používání ICT zařízení v lektorské činnosti, inovovat didaktické metody výuky dospělých a popularizovat ICT metody.

Interaktivní tabule, e-learning či tablety – teorie i praktické příklady

metodiky

A čemu konkrétně se vytvořené příručky věnují? První příručka s názvem „Teorie a praxe v lektorování“ představuje úvod do tématu. Druhá příručka s „Standardy využívání interaktivní tabule při lektorování“ se zaměřuje na představení různých typů tabulí, využívaných technologií, poskytuje praktické tipy na správné didaktické využívání tabule ve výuce a upozorňuje na mýty, které se v souvislosti s interaktivní tabulí objevují. Třetí příručka „Standardy interaktivního vzdělávacího programu při lektorování“ se kromě jiného zabývá postupem pro vytváření kurzu, strukturou e-learningu a praktickými doporučeními pro jeho tvorbu. Poslední příručka „Standardy využívání netbooků a tabletů při lektorování představuje možnosti využití těchto mobilních zařízení ve výuce dospělých.

Využití příruček 

Sada vytvořených metodik představuje unikátní pomůcku pro lektory působící v oblasti dalšího vzdělávání a školitelům poskytne cenné informace a praktické tipy, jak technologie ve výuce dospělých využívat. Autoři příruček jsou zkušení odborníci s dlouholetými zkušenostmi z dané oblasti. Metodiky byly pilotně otestovány ve spolupráci s lektory z Karlovarského kraje zejména z hlediska srozumitelnosti, členění kapitol, návaznosti na reálné potřeby cílové skupiny či využitelnost dokumentů v praxi.

Ukázky z příruček a další informace je možné najít na stránkách projektu vzdelavani.fmconsulting.cz.