Metodiky

V průběhu námi realizovaného projektu byly postupně vytvořeny celkem 4 metodické příručky, které dohromady tvoří unikátní metodickou sadu a oporu pro lektory v oblasti ICT a zavádění těchto technologii do dalšího vzdělávání. Teoretické informace jsou v příručkách doplněny mnoha užitečnými příklady a náměty pro praktickou lektorskou činnost, publikace jsou rozšířeny o odkazy na relevantní externí volně dostupné zdroje z internetu, které jsou doporučeny k dalšímu studiu a podpoře a obohacení lektorské činnosti čtenářů.

úvodní stránka_1-page-001 (1)První příručka nazvaná „Teorie a praxe ICT v lektorování“ představuje úvod do tématu. Metodiku zpracoval doc. PaedDr. Ludvík Eger, CSc., přední český expert na uplatňování ICT ve vzdělávání.

Publikace je první z plánované sady čtyř metodických dokumentů, které naučí lektory dalšího vzdělávání správně používat nejnovější ICT zařízení (interaktivní tabule, interaktivní výukový program, netbooky a tablety).

Bližší informace k obsahu příručky naleznete na tomto odkazu.

Přečtěte si ukázku z této příručky.

úvodní strana-page-001

Druhá příručka je nazvaná „Standardy využívání interaktivní tabule při lektorování„. Autorkou je PaedDr. Jana Vejvodová, CSc, expertka na oblast interaktivních tabulí a e-learningu. Její online kurz Práce s interaktivní tabulí SMART Board získal 2. cenu EUNIS-SK v soutěži e-learning Hradec Králové v roce 2011.

Příručka se zaměřuje na představení různých typů tabulí, využitých technologií, poskytuje praktické tipy na správné didaktické využívání ve výuce nebo upozorňuje na mýty, které se v souvislosti s interaktivní tabulí objevují. Více o obsahu této příručky se můžete dočíst v článku o této publikaci.

Přečtěte si ukázku z této příručky.

Úvodní stránka_3-page-001Autorkou třetí příručky s názvem „Standardy interaktivního vzdělávacího programu při lektorování“ je PaedDr. Dana Egerová, PhD., která působí na Západočeské univerzitě v Plzni. Dlouhodobě se zabývá metodikou e-learningu, má zkušenosti s řadou projektů zaměřených na aplikaci e-learningu ve vzdělávání dospělých.

Příručka se zaměřuje na výukové programy a jejich aplikace v e-learningu, zabývá se pravidly pro výběr a postup vytváření vzdělávacího programu/kurzu, představuje obecnou strukturu výukové lekce v e-learningu a poskytuje praktická doporučení pro přípravu a vedení interaktivních vzdělávacích programů/kurzů. Více o obsahu této příručky se dozvíte i ze zprávy z pilotního ověřování.

Přečtěte si ukázku z této příručky.

první stránka-page-001Jak je zřejmé z názvu poslední, čtvrté metodické příručky „Standardy využívání netbooků a tabletů při lektorování„, dočtete se zde o významu těchto pomůcek pro lektorskou činnost a další vzdělávání. Dozvíte se o aplikaci těchto mobilních zařízení v dalším vzdělávání a získáte spoustu zajímavých praktických tipů. Autorkou příručky je PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D. Zprávu z pilotního ověření si můžete přečíst prostřednictvím tohoto odkazu.

Přečtěte si ukázku z této příručky.

 

Více informací o průběhu projektu, jeho cílech, postupech a aktivitách se dočtete v příslušné sekci. Pokud Vás projekt a naše příručky zaujali, neváhejte nás kontaktovat.

Za realizační tým projektu:

Mgr. Martina Černíková (martina.cernikova@fmconsulting.cz)
Mgr. Martin Synkule, MA (martin.synkule@fmconsulting.cz)